Czego oczekują klienci biznesowi

Korzystając z usług hotelu goście chcą czuć się komfortowo i być pewni, że podjęli dobrą decyzję wybierając dany obiekt. Obsługa musi spełnić wiele wymogów, by sprostać ich oczekiwaniom. W jaki sposób zachęcić gości biznesowych do skorzystania z oferty hotelu?

Z doświadczenia Hotelu Anders w Starych Jabłonkach wynika, że goście biznesowi podczas pobytu w hotelu zwracają uwagę przede wszystkim na wysoki standard świadczonych usług oraz dobre warunki zarówno do pracy, jak i wypoczynku. Doceniana jest również możliwość przyjmowania gości, organizacji nieplanowanych spotkań biznesowych w sprzyjających do tego warunkach – możliwość korzystania z klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do internetu oraz niezbędnego sprzętu multimedialnego, a także uroczyste, serwowane kolacje. Istotny jest również strzeżony parking oraz łatwy dojazd do hotelu. Niemniej ważne jest wygodne łóżko w cichym pokoju oraz smaczne i różnorodne śniadania.

Relaks późną porą

Goście biznesowi często znajdują czas na wypoczynek w późnych godzinach wieczornych, dlatego cenią sobie długo otwarty basen oraz czynne w godzinach popołudniowych centrum spa. Największą popularnością wśród zabiegów spa cieszą się wszelkiego rodzaju masaże – począwszy od klasycznych, po terapię stemplami czy masaż gorącymi kamieniami. Kręgielnia, squash, siłownia również należą do chętnie odwiedzanych. Latem ceniony jest dostęp do kortów tenisowych oraz liczne szlaki turystyczne pozwalające na poranny jogging czy spacer z nordic walking.

Miła obsługa i dobra opinia

Na budowanie lojalności gości biznesowych największy wpływ mają kwalifikacje personelu oraz jakość świadczonych usług, a także wygląd pokoju hotelowego. Życzliwość i szczególna uwaga na potrzeby gości w znacznej mierze wpływają na ich zadowolenie z pobytu. Idealny pracownik, według gości hotelowych, powinien być przede wszystkim życzliwy. Musi też reagować na potrzeby odwiedzających. Jeśli zabraknie w hotelu serdecznej obsługi i goście nie będą czuli się oczekiwanymi, obiekt nie ma co liczyć na wysokie obłożenie i dobrą opinię. Profesjonalizm, osobowość oraz szybkość to najważniejsze walory hotelowej obsługi.

Duże znaczenie na wybór hotelu ma również marka, jaką wyrobił sobie hotel, a także jakość usług w stosunku do ceny. Ważna jest również opinia o hotelu – najbardziej bierzemy pod uwagę opinię naszych znajomych, często też sięgamy do Internetu.

Autor jest dyrektorem ds. marketingu i sprzedaży w Hotelu Anders w Starych Jabłonkach

Kordian Kuczma

Kordian Kuczma

doktor nauk politycznych PAN