Drutex – polskie okna na świat

Andrea Pirlo – świeżo upieczony, tegoroczny finalista Ligi Mistrzów, defensywny pomocnik Juventusu Turyn i reprezentant Włoch w piłce nożnej. Philipp Lahm – mistrz świata z 2014 r, grający na pozycji bocznego obrońcy w Bayernie Monachium i reprezentacji Niemiec. Jakub Błaszczykowski – pomocnik w Borussi Dortmund, z którą zdobył mistrzostwo Niemiec, wybitny reprezentant Polski będący w latach 2010–2014 jej kapitanem. To piłkarskie trio, wspierające producenta okiem – firmę Drutex.
Wybór mistrzów piłki nożnej jest nie przypadkowy. Drutex jest jedną z 500 największych pod względem przychodów firmą w Polsce. Należy do ścisłej światowej czołówki producentów okien i drzwi. Sama marka stanowi synonim innowacyjności, dynamizmu rozwoju, niezawodności, profesjonalizmu i świetnego know-how.

Zaczęło się w latach 80.

Drutex istnieje na polskim rynku od połowy lat 80. Firma powstała przed okresem transformacji ustrojowej. W pierwszym etapie działalności funkcjonowała w branży metalowej jako jednoosobowa spółka Leszka Gierszewskiego, pod nazwą Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe-Handlowe Drutex. Wówczas podstawowym profilem działalności firmy była produkcja siatek ogrodzeniowych, a w późniejszym okresie drutów i wyrobów z drutu.

Przełom w rozwoju firmy nastąpił w pierwszej połowie lat 90. wraz z uruchomieniem pierwszej linii produkcyjnej stolarki okiennej z PCV i linii produkcyjnej szyb zespolonych. Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, Drutex uruchomił kolejne linie produkcyjne m.in. stolarki z aluminium, także rozkroju szkła. W 2002 r. rozpoczęto produkcję stolarki okiennej i drzwiowej z drewna, potwierdzając tym samym innowacyjność, elastyczność i dynamizm rozwoju. W tym też okresie spółka zmieniła osobowość prawną. Od 1 lipca 2003 r. na rynku zaczęła funkcjonować jako Drutex SA.

Europejskie Centrum Stolarki

Obecnie Drutex jest największym producentem stolarki otworowej z PCV w Europie. Oferuje: okna, drzwi i ościeżnice z drewna i aluminium. W procesie produkcji wykorzystuje nowoczesną technologię i najnowocześniejsze rozwiązania.
W październiku 2014 r. firma zakończyła trwający blisko 20 lat okres budowy I etapu Europejskiego Centrum Stolarki – hali produkcyjnej o powierzchni ponad 28,5 tys. m2, która pozwala firmie na podwojenie potencjału produkcyjnego, a tym samym umocnienie pozycji konkurencyjnej na kluczowych rynkach eksportowych dla firmy. Budowa drugiego etapu rozpoczęła się wiosną 2015 r.
Sukces Drutexu wpisuje się w światową potęgę polskich producentów okien i drzwi. Jesteśmy ich drugim eksporterem w Europie, w czym ogromny udział ma Drutex.

Jest dobrze, może być jeszcze lepiej

Eksport wyprodukowanych w Polsce okien i drzwi dynamicznie rośnie od kilku lat. W tej branży polscy producenci nie mają sobie równych w Europie. Znajduje to swoje potwierdzenie w twardych danych liczbowych Centrum Analiz Branżowych. Ubiegłoroczny eksport stanowił aż 40 proc. całej produkcji okien i drzwi w Polsce, a wartościowo jego udział w sprzedaży przekracza już 50 proc. W sumie z taśm fabrycznych zjechało u nas 12,4 mln okien oraz 7,55 mln drzwi. W roku 2015 produkcja może wzrosnąć o 5–8 proc. Największym odbiorcą są Niemcy, którzy importuj w sumie ą ponad 30 proc. polskiej produkcji. A przecież sami Niemcy produkują stolarkę okienną za prawie 9 mld euro, co oznacza, że na rynku jest jeszcze miejsce. Pod względem produkcji poza Niemcami wyprzedzają nas Wielka Brytania, Włochy i Francja. W porównaniu z krajami zachodnimi na naszą korzyść przemawia stosunkowo niski koszt pracy. Biorąc pod uwagę to, że polski rynek stolarki cechuje wysoka efektywność produkcji i znacząca innowacja, to przez kolejną dekadę polscy producenci mogą zwiększać produkcję i umacniać swoją pozycję na światowych rynkach.

Promocja przez sport

Pomimo tak dużej skali produkcji rozpoznawalność polskich marek za granicą nadal jest znikoma. Powodem tego jest to, że wiele firm produkuje bez własnego logo i na zlecenie zagranicznych sieci handlowych. Te w późniejszym okresie odsprzedają produkowany w Polsce towar pod własnymi i lokalnie silnymi markami. Inną strategię obrał Drutex, który prowadzi produkcję i sprzedaż pod własną marką. Uwierzył w marketing, postawił na promocję poprzez sport. Swoje logo promuje poprzez gwiazdy światowego formatu piłki nożnej. Są wśród nich: Andrea Pirlo, Jakub Błaszczykowski i Philipp Lahm. Tego piłkarskiego trio nie trzeba kibicom przedstawiać. Nie bez przyczyny swoją twarzą Drutex firmują właśnie – Niemiec, Włoch i Polak. To właśnie rynki niemiecki i włoski są kluczowe dla firmy. Tutaj Drutex notuje dwu, a nawet trzycyfrową dynamikę sprzedaży. To przekłada się na wyniki finansowe. Drutex z eksportu uzyskuje połowę swoich przychodów. Firma od dłuższego czasu wykorzystuje pełne moce produkcyjne, dlatego zainwestowała w rozbudowę zakładu. W rezultacie podwoiła swoje możliwości produkcyjne. Firma każdego dnia produkuje tysiące okien, nie zapominając jednocześnie o krajowym rynku. Drutex od ponad 12 lat wspiera pierwszoligową drużynę Drutex-Bytovia Bytów oraz angażuje się w liczne projekty i wydarzenia związane z polskim sportem, jak na przykład gala tygodnika „Piłka Nożna” czy Plebiscyt „Przeglądu Sportowego” na Najlepszych Sportowców Polski.

Drutex SA okiem wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska

Drutex SA w 2014 r. z przychodem na poziomie 520 mln zł znalazł się w gronie 500 największych firm w Polsce. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to wzrost o 11 proc. W 2013 r. firma wygenerowała ponad 57 mln zysku. Dane finansowe z ostatnich dziesięciu lat pokazują permanentny wzrost przychodów i zysków. Na przestrzeni ostatniej dekady spółka zwiększyła swój przychód o blisko 460 proc.! Nic więc dziwnego, że w ocenie Bisnode Polska Drutex SA jest spółką w bardzo dobrej kondycji finansowej z ratingiem 4A1. Watro podkreślić, że w programie monitorującym przeterminowane płatności International Payment Monitor Bisnode Polska względem spółki w ostatnim roku nie odnotowano zaległych płatności. Świadczy to o jej rzetelności, wiarygodności i wysokiej kulturze prowadzenia biznesu. W obecnej formie prawnej spółka działa od 2002 r. Zarejestrowana jest w Gdańsku. Spółką od początku jej istnienia zarządza prezes zarządu Leszek Konstanty Gierszewski.