Emperia zgodnie z rynkiem

Wartość polskiego rynku FMCG w 2007 r. szacuje się na 165 mld zł, z czego 70 proc. przypada na wyroby spożywcze, a 30 proc. na wyroby tytoniowe oraz producentów chemii i kosmetyków. Emperia Holding prowadzi działalność dystrybucyjną oraz sprzedaż detaliczną artykułów szybko zbywalnych, do których należą przede wszystkim artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, alkohol i wyroby tytoniowe, drobne artykuły gospodarstwa domowego itp. Polski rynek FMCG to około 150 tysięcy sklepów, które sprzedają artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne.


Dynamiczny wzrost wyników Emperii w 2007 r. to efekt rozszerzenia w styczniu ubiegłego roku grupy o nowy podmiot – spółkę BOS. Nowy podmiot stanowił uzupełnianie oferty grupy i dodatkowo przyczynił się do zdobycia znacznego udziału w rynku handlu hurtowego oraz nowych rynków w północnej części Polski. Budowanie grupy kapitałowej z jednej strony przyczynia się do zwiększania zakresu działalności, a z drugiej do przyrostu majątku trwałego i obrotowego. W latach 2005–2007 aktywa trwałe zwiększyły się o 335,7 proc., natomiast aktywa obrotowe o 367,5 proc. Pod koniec sierpnia Wydział Corporate Finance Domu Maklerskiego AmerBrokers wydał rekomendację neutralnie dla Emperii. Warto zajrzeć na poszczególne strony rekomendacji i poznać szczegóły zalecenia. Dla porównania ostatnie zalecenia innych instytucji finansowych poznaliśmy na początku lipca bieżącego roku. Wtedy ING wskazał kupuj z ceną 156 zł, z kolei IDM wskazał trzymaj z ceną 132,8 zł. A jak zachowuje się kurs giełdowej spółki na przestrzeni ostatnich miesięcy? Cena znajduje się prawie przy tegorocznym dnie w okolicy 80 zł. Jednak na wskaźnikach technicznych w tygodniowej skali czasowej wciąż brak sygnału kupna. Kurs przybrał trwały trend spadkowy, który wciąż zyskuje na sile. Brak aktywnego popytu nie sprzyja lokalnemu odreagowaniu.

 

Autor jest maklerem domu maklerskiego AmerBrokers