Luksusowe hotele a preferencje gości zagranicznych

Wymagania gości hotelowych rosną z roku na rok. Osoby, które dużo podróżują po świecie – zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych – mają coraz większą skalę porównawczą, a wraz z nią wzrastają ich oczekiwania. Dlatego też hotele prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach technologicznych, doskonale zaprojektowanym spa, ciekawych wystrojach wnętrz, wykorzystują najwyższej klasy materiały wykończeniowe i zwracają uwagę na szczegóły.

To właśnie attention to details, zarówno jeśli chodzi o wystrój, jak i obsługę, wyróżnia luksusowe hotele. Jednak prawdziwym kluczem do sukcesu jest właściwie dobrany personel – pracownicy o wysokiej kulturze osobistej, doskonałej znajomości języków obcych, potrafiący szybko i trafnie rozwiązywać na bieżąco problemy gości. Coraz bardziej liczy się indywidualne podejście do klienta, tak aby poczuł się on wyjątkowo.

Butikowe hotele są na topie

Staje się to łatwiejsze do zrealizowania w małych obiektach, dlatego dużym powodzeniem cieszą się luksusowe, butikowe hotele, często zlokalizowane w historycznych budynkach z właściwym im klimatem i duszą. Jednym z takich hoteli jest Mamaison Le Regina w Warszawie, którym mam przyjemność zarządzać. Powstał on z myślą o szczególnie wymagających klientach. Odrestaurowany Pałac Mokrowskich – ważny zabytek miasta – dzięki zręcznemu połączeniu historii i eleganckich, nowoczesnych wnętrz oferuje doskonałe zaplecze, komfort i luksusowe zakwaterowanie. Indywidualne podejście do gościa oraz oferty skrojone na miarę są dodatkowym atutem tego miejsca.

Wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów

Istotną rolę odgrywają wyjątkowe doznania kulinarne autorskiej kuchni Pawła Oszczyka, uzupełnione doskonale dobranymi winami przez dwukrotnego mistrza polskich sommelierów – Andrzeja Strzelczyka. Wiele informacji dotyczących oczekiwań gości czerpiemy z indywidualnych rozmów, opinii zamieszczanych w ankietach hotelowych, jak również na portalach turystycznych, m.in. na TripAdvisor. Goście chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i sugestiami, dlatego warto je wykorzystywać, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Należy podkreślić, że oczekiwania klientów polskich coraz mniej różnią się od klientów zagranicznych i jest to również bardzo istotna grupa docelowa, zarówno u nas w kraju, jak i na świecie.

Autorka jest dyrektor generalną Mamaison Hotel Le Regina Warsaw

Kordian Kuczma

Kordian Kuczma

doktor nauk politycznych PAN