Nowy Styl – krzesła dla mistrzów

Lista realizacji projektów jest długa i imponująca. Nowy Styl jest polską marką wchodzącą w skład Grupy Nowy Styl, wiodącego producenta mebli w Europie. Na jej krzesłach i fotelach zasiadają od ponad dwóch dekad urzędnicy, studenci, miłośnicy teatru i melomani, politycy światowych mocarstw, kibice rugby, piłki nożnej, pacjenci szpitali i pracownicy firm prywatnych. Meble Nowego Stylu trafiły do ponad 100 krajów świata.

Historia powstania spółki, tak jak to w wielu podobnych przypadkach bywa zaczyna się dość niewinnie. Blisko ćwierć wieku temu Adam i Jerzy Krzanowscy zakładają firmę produkującą krzesła. Jednak zanim doszło do tego faktu przyszły prezes Grupy Nowy Styl – Adam Krzanowski, po uprzednim wzięciu urlopu dziekańskiego wyjeżdża do Stanów Zjednoczonych. Pracuje w firmie Wythe przy rozładowywaniu samochodów produkującej krzesła. Tam awansuje i zdobywa branżową wiedzę. W tym samym czasie jego brat Jerzy, otwiera restaurację w Krośnie, w której uczy się podstaw przedsiębiorczości.

Braterski biznes

Dwa lata później, pod koniec maja 1992 r., bracia Adam i Jerzy Krzanowscy rejestrują w Krośnie własną firmę produkującą krzesła. Wykorzystują wcześniej wypracowane dobre relacje Adama z Henrym Sternem, właścicielem firmy Whyte. Ten udziela merytorycznego wsparcia początkującym przedsiębiorcom. Inspiruje braci do założenia własnej fabryki i przede wszystkim pomaga w nawiązywaniu kontaktów z dostawcami. W efekcie tego, pod szyldem „Nowy Styl Sp. z o.o”. powstają pierwsze krzesła. Podwalinę firmy stanowiła siedmioosobowa kadra produkująca trzy modele krzeseł. Kolejny rok potwierdza dynamizm w rozwoju firmy. Zatrudnienie wzrasta do ponad 100 osób, a w portfolio spółki znajduje się już siedem modeli krzeseł. To zmusza braci Krzanowskich do zwiększania powierzchni produkcyjnej fabryki. Wybór pada na halę krośnieńskiego lotniska, w której przez kolejne lata firma będzie rozwijała produkcję.

Bracia Adam i Jerzy od początku wierzą w marketing. Rezygnują jednak z tradycyjnej formy komunikacji z klientem, nie publikują reklam prasowych na szeroką skalę, nie emitują spotów w radiu i telewizji. Ich strategia promocji marki opiera się na wystawiennictwie produktów na prestiżowych targach. W 1995 r. swoje portfolio obejmujące 25 modeli foteli i krzeseł prezentują na targach w Moskwie. Rok później prezentują się w Kolonii na targach Organic, najbardziej prestiżowej imprezie meblarskiej. Przyjęta strategia okazuje się trafna i skuteczna, bowiem firma nigdy do końca nie zrezygnowała z tej formy promocji. Przełożyła się również realnie na rosnącą sprzedaż firmy. Spektakularnie kończy się dla spółki pierwsze dziesięć lat działalności. Sprzedażą milionowego krzesła Nowy Styl zamyka wiek XX.

Działalność społeczna

Ekologia i odpowiedzialność społeczna to ważne znaki rozpoznawcze Nowego Stylu. Firma należy do Koalicji na Rzecz Odpowiedzialnego Biznesu. Energooszczędne technologie produkcji, wykorzystywanie odpadów drzewnych do produkcji energii, oczyszczalnia ścieków – to tylko niektóre sposoby dbania o środowisko. Sukcesem bracia Adam i Jerzy Krzanowscy dzielą się z innymi. Angażują się w działalność charytatywną wspierającą społeczność lokalną. W tym okresie organizują pierwszy bal sylwestrowy dla dzieci z domu dziecka. Początkują tym samym trwającą po dzień dzisiejszy tradycję corocznych balów. W prezencie dzieci otrzymują krzesła i wyposażenia sal komputerowych. Dwa lata później z inicjatywy Jerzego Krzanowskiego do życia zostaje powołana fundacja im. Janusza Korczaka. W samym założeniu wspiera rozwój młodych i zdolnych osób z Podkarpacia. Aktywnie wspomaga przez finansowanie obozów naukowych, imprez sportowych, po finansowanie stypendiów, zarówno socjalnych, jak i naukowych, przeznaczonych dla szczególnie zdolnych uczniów szkół średnich i studentów. Tworzy warunki, dzięki którym o przyszłości młodych decydują rzeczywiste zdolności, a nie przeszkody w ich rozwoju. Rozwój filantropii zbiega się w czasie ze sprzedażą 20 mln krzeseł. Jednocześnie zatrudnienie w spółce wzrasta do 4 tys. pracowników.

Krzesła na stadion

Sukcesem komercyjnym, który przynosi znaczny rozgłos spółce nie tylko w polskich mediach jest wygranie prestiżowego przetargu na dostarczenie 50 000 krzeseł ISO, które wyposażają areny Igrzysk Olimpijskich w Atenach w 2004 r. To nie nowość. Krzesła i fotele stadionowe w ofercie firmy znajdują się od 1997 r. Z upływem czasu zyskują coraz większe uznanie. W świecie sportu stają się coraz to bardziej zauważane. W 2006 r. zarząd Grupy Nowy Styl, podejmuje odważny krok – od tej pory krzesła stadionowe sprzedaje pod marką Forum Seating. W 2010 r. podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA, kibice na stadionie Green Point i Mbombela zasiadają na polskich krzesłach. Dwa lata później wszystkie stadiony na Euro 2012 w Polsce wyposażone są w fotele Nowego Stylu.

Międzynarodowy sukces

Poprzez przejęcie w maju 2011 r. od niemieckiego producenta profesjonalnych krzeseł Sato Office Nowy Styl nabiera międzynarodowego charakteru. Sato Office sprzedawana jest pod dwoma markami Sato Office i Grammer Office. Posiada szeroko rozwiniętą sieć dystrybutorów w Europie, a także USA, Australii, Chinach, Rosji i Bliskim Wschodzie. Marka Grammer Office staje się tym samym piątą w naszym portfolio. Fakt ten koronuje blisko dwadzieścia lat działalności firmy, która z małej rodzinnej spółki zmieniła się w globalnego gracza, jednego z czołowych liderów produkcji krzeseł i mebli biurowych. Odzwierciedleniem tego jest obecność firmy na rynkach Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy USA. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucji ze swoimi produktami systematycznie dociera do ponad 100 krajów. Meble Nowego Stylu znajdują na stadionach, w kinach, biurach i domach ludzi na całym świecie.

Nowe pomysły

W ostatnich latach spółka nie zwalnia tempa swojego rozwoju. W 2012 r. inwestuje w fabrykę mebli biurowych w Jaśle, która powstaje przy kompleksie innych zakładów, należących do grupy Nowy Styl, m.in. zakładu narzędziowego, zakładu tworzyw sztucznych, zakładu produkcji metalowej i centrum konstrukcyjno-wdrożeniowego. Budowa nowego zakładu to jeden z najważniejszych punktów projektu „Innowacyjne technologie w przemyśle meblarskim – budowa nowoczesnego zakładu produkcyjnego”. Projekt o wartości ponad 105 mln zł był w 34 mln zł współfinansowany z dotacji Unii Europejskiej. Innowacyjność projektu polega m.in. na tym, że oprócz mebli biurowych produkowanych seryjnie, według standardowych wzorów, w zakładzie powstanie linia produkcyjna do realizacji indywidualnych zamówień i produkowania krótkich serii na potrzeby zamawiających. Fabryka uroczyście została otwarta we wrześniu 2014 r.

Dziś Nowy Styl po niemal ćwierć wieku działalności na rynku zajmuje pozycję czwartego największego producenta mebli biurowych w Europie. W tym czasie zrealizował projekty dla swoich klientów w blisko 100 krajach na świecie. Posiada 15 nowoczesnych zakładów produkcyjnych nie tylko w Polsce, lecz także na Ukrainie, w Rosji i Niemczech. Każdego roku w tych krajach produkowanych jest blisko 8 milionów krzeseł. Nowy Styl swoje oddziały ma w 13 krajach.

Nowy Styl Group okiem wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska

Nowy Styl Group w ocenie wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska spółka Nowy Styl jest firmą w bardzo dobrej kondycji finansowej, z wysokim ratingiem i oceną scoringową na poziomie 100, co oznacza, że ryzyko upadłości podmiotów w najbliższych 12 miesiącach o wskazanej ocenie scoringowej wynosi zaledwie 0,04 proc. Potwierdzają to dane finansowe. W 2014 r. Nowy Styl Sp. z o.o. wykazał się ponad 485,6 mln przychodu, co wystarczyło 32 mln zł zysku. W porównaniu do roku ubiegłego stanowi to wzrost odpowiednio o 13,9 proc. przychodu i 297,5 proc. zysku.