Oknoplast – okna znane z boisk

W ciągu dwóch dekad działalności firmy z niewielkiego, rodzinnego przedsiębiorstwa, którego rynkiem zbytu był głównie Kraków OKNOPLAST urósł do rangi wiodącego producenta okien i drzwi PCV w Europie. Obecnie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych na Starym Kontynencie. Sponsorował Inter Mediolan i Borussię Dortmund, nadal wspiera Olympique Lyon. To nie przypadku, że właśnie rynek włoski, niemiecki i francuski pozostają kluczowe dla eksportowej działalności firmy.

Przez 20 lat działalności udało nam się stworzyć silną i rozpoznawalną markę w Polsce i Europie. Jakość oferowanych przez nas okien i drzwi jest wyróżnikiem OKNOPLAST na tle konkurencji, dzięki czemu już ponad 1,25 mln klientów zaufało naszej firmie. Rok ubiegły był dla nas dobrym rokiem. Zrealizowaliśmy swoje założenia z nadwyżką i realizujemy plany nowych inwestycji na kolejne lata – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

Największy eksporter

W roku ubiegłym Grupa OKNOPLAST zwiększając sprzedaż do 480 mln zł wzmocniła swoją pozycję na polskim rynku i zagranicznych rynkach. Przyczyniła się do tego zróżnicowana oferta sprzedażowa i przede wszystkim rosnąca wartość eksportu. Tylko w roku ubiegłym udział eksportu w strukturze sprzedaży wyniósł 70 proc., co czyni z firmy największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PCV. Fakt ten nie powinien dziwić biorąc pod uwagę tylko to, że poza granicami naszego kraju pod szyldem OKNOPLAST funkcjonuje ponad 2000 salonów. Najwięcej jest ich we Włoszech. Jednak salony firmowe możemy spotkać także na ulicach Austrii, Czech, Francji, w Niemczech, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Nie jest tajemnicą, że dla OKNOPLAST kluczowymi rynkami pozostają kraje Europy Zachodniej. W tym głównie rynek włoski, niemiecki i francuski. Za sprawą konsekwentnych działań marketingowych, kampanii reklamowych, sponsoringu, logo OKNOPLAST rozpoznaje co czwarty Włoch. Wykorzystując doświadczenie i sprawdzony model rozwoju na rynku włoskim równie dynamicznie firma rozwija się na rynku niemieckim i francuskim. Globalna liczba klientów przez 20 lat działalności firmy przekroczyła 1,25 mln. Swoją silną pozycję w Europie OKNOPLAST zawdzięcza m.in. produktom precyzyjnie dopasowanym do każdego z rynków. Za przykład niech posłuży stosowanie w Niemczech tzw. szyb bezpiecznych, czy ram renowacyjnych szeroko wykorzystywanych we Włoszech i Francji.

Międzynarodowy sukces

Sukces został dostrzeżony. Wśród licznych nagród i wyróżnień przyznanych w ciągu dwudziestoletniej działalności, OKNOPLAST został wyróżniony m.in. w konkursie Polska Firma – Międzynarodowy Czempion, mającym na celu promocję krajowych przedsiębiorstw, które odniosły sukces poza granicami Polski. Ponadto grupa OKNOPLAST została uhonorowana międzynarodowym tytułem National Champion w konkursie European Business Awards 2014/2015. Prestiżowa nagroda została przyznana za osiągnięcia biznesowe w dziedzinie eksportu oraz szczególną wizję prowadzenia działalności na rynku rodzimym i zagranicznym. Podkrakowski producent znalazł się również w plebiscycie magazynu Brief 25/25 lat: marki dla Polski, w którym zaprezentowano 25 polskich firm, które w ciągu ostatniego ćwierćwiecza najmocniej przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku naszego kraju zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ponadto Ambasada RP we Francji uhonorowała polską spółkę tytułem Najlepszego Polskiego Exportera produktów do tego kraju.

Inicjatywy społeczne

W ubiegłym roku OKNOPLAST poza działalnością handlową kontynuował również udział w akcjach o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu, włączając się zarówno w przedsięwzięcia o charakterze ogólnopolskim, jak i wspierając lokalne inicjatywy. Potrafi dzielić się sukcesem. Rozwijając szereg inicjatyw społecznych przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń. W 2014 r. spółka zaangażowała się w kampanię „Rak! To się leczy”, której celem jest przekonanie Polaków do badań profilaktycznych i uświadomienie społeczeństwu, że nowotwory można skutecznie leczyć. Wspierała także szereg inicjatyw lokalnych, m.in. Akademię AS Progres pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. W Akademii ćwiczy już ponad 300 uczniów w wieku od 6 do 15 lat, w trzech sekcjach: piłki nożnej, pływania i tenisa stołowego. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Dyrektor Marketingu Roku, Impactor czy The Champs Awards.

Ponad 1200 specjalistów

OKNOPLAST składa się z hal produkcyjnych o powierzchni ponad 53 120 m2, biurowców oraz licznych placów składowych i magazynowych. W firmie pracuje ponad 1200 osób, które reprezentują wysoki stopień profesjonalizmu i fachowości. Nowoczesny park maszynowy, funkcjonujący na bazie najnowocześniejszych urządzeń światowych liderów, pozwala na realizację  nawet najbardziej indywidualnych zamówień klientów. Firma współpracuje z renomowanymi europejskimi dostawcami komponentów. Wszystko to z uwzględnieniem i szczególną dbałością o ochronę środowiska naturalnego. Produkowane okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada m.in. certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Przedsiębiorstwo zostało odznaczone również certyfikatem Zielone okno potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

Oknoplast okiem wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska

OKNOPLAST Sp. z o.o. zarejestrowana w krakowskim sądzie w 1994 r. jest w ocenie Bisnode Polska podmiotem w bardzo dobrej kondycji finansowej, o czym świadczy rating firmy na poziomie – 4A1, jak również ocena scoringowa równa 100.

Na ocenę kondycji finansowej firm bezpośredni wpływ miały takie wskaźniki jak płynność, wysokość zadłużenia i rentowność. – Dodatkowo wzięta została pod uwagę zdolność finansowa podmiotu, poziom zarejestrowanych, przeterminowanych płatności, zarejestrowane wnioski z sądów gospodarczych o upadłość lub postępowanie naprawcze, ogłoszenie upadłości, rozpoczęcie procesu likwidacji oraz negatywne sygnały prasowe. Ocena kondycji finansowej odbywa się na podstawie danych finansowych nie starszych niż dwa lata. W przypadku spółek prawa handlowego za podstawę do oceny brano bilans i rachunek wyników. W przypadku podmiotów nieprowadzących pełnej księgowości oparto się na danych o przychodach, kosztach i wyniku finansowym podmiotu zadeklarowanych przez właścicieli zakładów.

Warto podkreślić, że w bazie danych wobec OKNOPLAST nie zarejestrowano przeterminowanych doświadczeń płatniczych, co świadczy o rzetelności i wiarygodności firmy. Doskonałą kondycję firmy potwierdzają dane finansowe. W roku 2014 Grupa OKNOPLAST zwiększyła sprzedaż do 480 mln zł. Na przestrzeni dziesięciu lat oznacza to wzrost o blisko 440 proc. W tym czasie zyski spółki wzrosły z 5,6 mln w 2004 roku do ponad 34 mln w 2013 roku.