Synonim luksusu, prestiżu i profesjonalizmu

Historia francuskiego słowa „concierge” sięga czasów średniowiecza, gdy określano tak osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się świec w zamkowych pomieszczeniach. Obecnie zakres jego obowiązków jest znacznie szerszy. Jakie zadania i życzenia możemy mu dziś powierzyć? Czy zakres jego usług jest naprawdę nieograniczony?

Z biegiem czasu zakres obowiązków concierge’a rozszerzył się, m.in. o dbanie o komfort gości przybyłych do zamku i zabawianie ich. Obecnie asystenta od wszystkiego można spotkać w hotelach wysokiej klasy. Concierge zamówi transfer z lotniska, taksówkę, przewodnika, ale także zorganizuje szampana do pokoju, bilety do opery, pomoże w zakupie trudno dostępnego produktu.

Rozmowa i spełnianie oczekiwań = sukces

Obecność zaangażowanego w swoją pracę concierge’a, może znacznie wpływać na wizerunek hotelu. Znakomita obsługa nastawiona na wygodę i zadowolenie klientów przekłada się na dalsze rekomendacje danego miejsca, wydłużone pobyty, a co za tym idzie, na korzyści finansowe. Hotelowi goście czują się komfortowo, wiedząc, że jest osoba, do której mogą się zwrócić z nietypowym zapytaniem, która zrobi wszystko, by ich pobyt był dokładnie taki, jak sobie wymarzyli. Na ich zadowolenie wpływa również proaktywna obsługa concierge, rekomendującego zabytki i wydarzenia w danym miejscu. Umiejętność rozmowy z gośćmi i spełnianie ich oczekiwań to klucz do sukcesu. Hotel ze stanowiskiem concierge’a staje się w oczach przybyłych gości bardziej elegancki i luksusowy.

Osobisty asystent

W ostatnich latach powstały także firmy specjalizujące się w usługach concierge – obsługują osoby prywatne, firmy, apartamentowce, a także wspomniane hotele. Prestiżowe grono szczęśliwych posiadaczy osobistego concierge’a powiększa się z dnia na dzień. Concierge & lifestyle manager, bo taką nazwą określa się coraz częściej osobistego konsultanta, to godny zaufania asystent, który służy profesjonalną pomocą zarówno w codziennych sprawach, jak i w niestandardowych, z pozoru niemożliwych do zrealizowania, zadaniach.

Nietypowe zlecenia

Posiadanie osobistego concierge & lifestyle managera jest wyznacznikiem luksusowego stylu życia – ze swoim osobistym asystentem można skontaktować się w każdej chwili, z każdego zakątka świata. Zakres usług concierge’a jest praktycznie nieograniczony – organizacja i dostawa zakupów, leków, kwiatów, zamówienie opiekunki do dziecka, usług transportowych, rezerwacje miejsc w hotelach i restauracjach na całym świecie, organizacja przyjęć, imprez urodzinowych i pomoc we wszystkich innych kwestiach, których zażyczy sobie klient. Realizowane są także bardziej fantazyjne zlecenia, np. zamówienie taksówki powietrznej, rezerwacja stolika w najlepszej restauracji świata, zorganizowanie imprezy niespodzianki na jachcie w Cannes, podróży do Laponii czy zakup torebki niedostępnej w Polsce.

Łowca trendów

Concierge & lifestyle manager to także poszukiwacz trendów, który wie, co jest aktualnie modne, w których wydarzeniach warto uczestniczyć oraz w których restauracjach znajdziemy preferowane przez nas menu. Korzystanie z usług concierge pozwala zaoszczędzić czas, który w dzisiejszych czasach jest największym luksusem. Życie staje się wygodniejsze, ponieważ wiele spraw można zlecić zaufanemu konsultantowi, znającemu nasze potrzeby i preferencje. To luksus i prestiż, pozwalający czerpać z życia jak najwięcej.

Autorka jest concierge & lifestyle managerem w Warsaw Concierge Group

Kordian Kuczma

Kordian Kuczma

doktor nauk politycznych PAN