Z ręką na pulsie – szkolenia i warsztaty dla branży hotelarskiej

Tradycyjny i internetowy marketing obiektu hotelowego, zasady inwestowania i kawa. Co mają wspólnego? Wszystkie staną się motywami przewodnimi szkoleń i merytorycznych spotkań podczas nadchodzących VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2013. Przedstawiciele branży hotelarskiej z całej Polski będą tu mogli pozyskać unikalną wiedzę i poszerzać swoje zawodowe horyzonty. Impreza odbędzie się 2–4 października 2013 r. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Rynek HoReCa stale się przekształca i unowocześnia. Ta dynamika wynika przede wszystkim z wciąż zmieniającego się otoczenia: oczekiwań klientów, sposobu spędzania wolnego czasu, gustów kulinarnych, ale i przepisów prawnych oraz przekroju konkurencji.

Wszystkie te elementy sprawiają, że aby obiekt noclegowy stał się intratnym biznesem, a nie przeinwestowanym, niedopasowanym do realiów projektem, jego właściciel lub menedżer nie może pozostawać biernym obserwatorem rzeczywistości. Powinien czynnie reagować na wszelkie sygnały z rynku i stale aktualizować swoją wiedzę. Branża hotelarska doskonale zdaje sobie sprawę z tej konieczności i dlatego chętnie doskonali się zawodowo, a także wymienia doświadczenia z innymi specjalistami z sektora. Hotelarze korzystają, m.in.: z konferencji, warsztatów i szkoleń, które odbywają się podczas targów WorldHotel.

Skuteczne promowanie i inwestowanie

Pierwszego dnia tegorocznej edycji targów WorldHotel inwestorzy oraz hotelarze będą mogli skorzystać ze szkolenia pt: „Skuteczny marketing obiektu hotelowego/ABC Inwestowania w hotel”, którego organizatorem jest Akademia Hotelarza we współpracy z Horwath HTL.

Podczas pierwszej części szkolenia eksperci omówią m.in. metody analizowania potencjału otoczenia biznesowego i konkurencji, zasady definiowania grup docelowych, skuteczne narzędzia sprzedaży usług hotelowych oraz mierzenie skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych.

Druga sesja skupi się na: analizie potencjału rynku lokalnego pod kątem inwestorskim, istniejącej i przyszłej konkurencji hotelowej oraz lokalizacji nieruchomości gruntowej, na której miałby powstać obiekt noclegowy. Ponadto, uczestnicy będą mogli się dowiedzieć o zasadach definiowania produktu hotelowego i ryzykach związanych z realizacją inwestycji.

Akademia eTravel

Ostatniego dnia targów odbędzie się spotkanie branży hotelarskiej z marketingiem internetowym, czyli Akademia eTravel. Tu zainteresowani będą mogli dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystywać internet w promocji obiektu i usług hotelarskich.

Podczas spotkania omówione zostaną najefektywniejsze, a zarazem innowacyjne narzędzia e-marketingu. Słuchacze przekonają się, że poza Google czy Facebookiem, istnieje wiele innych ciekawych rozwiązań, pozwalających zdobywać klientów w wirtualnym świecie. Akademia obejmie trzy bloki tematyczne: eTurysta: kim jest i jak zachowuje się potencjalny klient usług hotelarskich w dobie internetu; eTravel dzisiaj: przegląd najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi promocji internetowej już wykorzystywanych przez branżę hotelarską i turystyczną oraz Trendy i nowości w eTravel.

Kawa dla hotelarzy

Spotkania merytoryczne na targach WorldHotel to nie tylko wskazówki na temat samego hotelarstwa, lecz także źródło inspiracji i pomysłów. Dlatego, podobnie jak w roku ubiegłym, przez wszystkie dni imprezy odbywać się będą warsztaty wiedzy o kawie, przygotowane przez firmę AproTrade/Akademia Kawy.

Właściciele i menedżerowie obiektów noclegowych, chcący podwyższyć standard świadczonych usług i uwodzić gości pyszną, aromatyczną kawą, mogą wysłać pracowników, zajmujących się obsługą hotelowego baru, kawiarni czy restauracji, by nauczyli się zaparzać wyśmienite espresso, cappuccino i inne wyborne napoje kawowe. Tu także będą mogli się dowiedzieć wiele na temat historii kawy, jej wypalania, mielenia, parzenia i ekstrakcji, a także właściwości mleka i wody oraz właściwej obsługi klienta. Uczestnicy warsztatów „Co warto wiedzieć o kawie?” otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w podstawowym kursie wiedzy o kawie i jej parzeniu, które będą się pięknie i profesjonalnie prezentować na ścianie hotelowej kawiarni, zapewniając klientów o jakości podawanych napojów kawowych.

Źródło: worldhotel.pl

Kordian Kuczma

Kordian Kuczma

doktor nauk politycznych PAN