Branża HR-owa potrzebuje zmian w przepisach, aby zwiększyć innowacyjność i konkurować z zagranicą

Coraz więcej firm wdraża swoje innowacyjne projekty, skutecznie rywalizując z międzynarodową konkurencją. Ich możliwości mogłyby być znacznie większe, gdyby zostały wprowadzone regulacje między innymi w systemie podatkowym. Ważne jest także wsparcie w zakresie promocji.

https://player.vimeo.com/video/142133191

Obecnie tematyka innowacyjności jest bardzo popularna w Polsce. Firmy rekrutacyjne, dążą do zmian, proponując klientom nie tylko nowe produkty czy usługi, ale także nowe wartości, które są niezbędne na rynku. Jednocześnie wsłuchują się w oczekiwania klientów. 
– W Polsce musimy popracować nie tyle nad innowacyjnością jako projektem rządowym, co nad pewnego rodzaju kulturą – kulturą zmiany, poszukiwania nowych rozwiązań, takiego działania, aby firmy, które mają możliwości angażowania własnych środków, chciały je inwestować, mówi w rozmowie z serwisem agencyjnym MondayNews Tomasz Misiak, prezydent Rady Nadzorczej Work Service S.A.

Brak odpowiednio opracowanych przepisów sprzyjających firmom, to jeden z problemów, na jakie najczęściej napotykają. Tymczasem w obecnej sytuacji muszą sobie radzić jak najlepiej na rynku i umiejętnie się do niego przystosować. Ale wprowadzenie ułatwień dałoby szansę na wdrożenie większej liczby innowacyjnych projektów.

– Ze strony rządu oczekiwałbym bardziej ulg podatkowych, przyjaznego traktowania takich inwestycji i starania się, aby polscy przedsiębiorcy mogli promować na całym świecie wynalezione przez siebie innowacje czy też rozwiązania technologiczne. To są bardzo ważne elementy dla każdego przedsiębiorstwa. Wydaje się, że po tak silnych naciskach Polska będzie dążyć w tym kierunku, ocenia Tomasz Misiak.

Obecnie przepisy są zbyt skomplikowane, a ich zmiana praktycznie następuje z dnia na dzień, co sprawia, że firmy rekrutacyjne muszą stale poszukiwać nowych rozwiązań, które będą atrakcyjne dla klientów. Polski rynek rekrutacyjny rośnie ponad 15 procent rocznie. To wymaga, aby branża na bieżąco dopasowywała się do wymagań rynku.

– W Polsce powstają rozwiązania technologiczne, które potrafią zdominować rynek, mimo wielkich graczy międzynarodowych. Są to Work Service, Pracuj.pl, Antal International. Wszystkie te spółki są stworzone przez Polaków, zarządzane przez polskich menedżerów. Potrafiły w sposób innowacyjny podbić rynek, konkurować zagranicą. Pokazuje to  pewnego rodzaju sposób zarządzania tymi firmami –  ekspresywny, dynamiczny i który jest pewnego rodzaju innowacją wiedzy, dodaje Tomasz Misiak. 

Polskie przedsiębiorstwa, w tym rekrutacyjne, mają ogromny potencjał, by móc z powodzeniem konkurować z zagranicznymi przedsiębiorstwami. Mogą też z sukcesem kreować polską gospodarkę. Jednak potrzebne są do tego stosowne ułatwienia ze strony rządu. To przyspieszy ich działania i umożliwi dalszą kreatywność pod względem innowacyjności.